kwietnia 21, 2015

Ziarenkowa granola migdałowo-kokosowa

Jak już pewnie wiecie, jestem ogromną fanką domowej granoli. Przede wszystkim dlatego, że mając taką gotową grnanolę zamkniętą w szczelnym słoiku możemy w kilka minut wyczarować zdrowe i pożywne śniadanie-wystarczy dodać jogurt naturalny i świeże lub suszone owoce. Poza tym, robiąc taką mieszankę w domu mamy pewność, że nie znajdziemy w niej polepszaczy smaku, konserwantów czy kilku rodzajów cukru. No i najważniejsze-możemy zmieszać nasze ulubione dodatki otrzymując różne smaki, dzięki czemu granola nigdy nam sie nie znudzi (polecam np. granolę tropikalną z kokosem i ananasem).
Ostatnio nawiązałam współpracę z firmą Ziarenkowo, producentem wspaniałych mieszanek różnych ziaren. Gdy dotarła do mnie paczka od nich, od razu wiedziałam, że część ziarenek wykorzystam do zrobienia mojego ulubionego śniadania. W końcu nic tak nie dodaje energii jak ziarna słonecznika, sezam, migdały i orzechy :)



Składniki na duży słój:

100 g płatków owsianych
100g płatków orkiszowych
20g otrębów pszennych
100 g mieszanki "Migdałowy Przylądek" od Ziarenkowo
3-4 łyżki oleju kokosowego
4 łyżki syropu z agawy (lub płynnego miodu)


Mieszanki od Ziarenkowa :)

Olej kokosowy podgrzewamy, aż zrobi się płynny i mieszamy z syropem z agawy.
Płatki owsiane, orkiszowe i otręby mieszamy w dużym naczyniu, nastepnie dodajemy do nich mieszankę oleju kokosowego z syropem z agawy i wszystko dokładnie mieszamy. Wykładamy płasko na blaszkę od piekarnika i pieczemy 15-20 minut w 180 stopniach czesto mieszając. Płatki powinny się mocno przyrumienić, ale nie przypalić. Po wyjęciu z piekarnika studzimy naszą mieszankę i dodajemy do niej ziarenka Ziarenkowo. Wszystko razem mieszamy i przekładamy do szczelnie zamykanego słoika. 

Mieszanka "Migdałowy Przylądek" skład: prażony słonecznik, wiórki kokosowe, sezam, orzechy arachidowe, płatki migdałowe.



14 komentarzy:

  1. mmmm coś pysznego :) idealna do jogurtów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. z chęcią podkradłabym Ci troszkę tej granoli! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Idealna na zdrowe rozpoczęcie dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Taką granolę to ja rozumiem! :D Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja ostatnio z Siostra przygotowałam granole kokosowa :) Wczoraj jadłam ja na śniadanie - pycha! Twoja z dodatkiem..migdałów - musi być jeszcze lepsza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam kokosowe smaki :) A kokos właśnie fajnie łączy się z migdałami, więc polecam :)

      Usuń
  6. samo zdrowie! domowa granola smakuje tak, jak sobie wymarzymy, a dodanie ziarenek i migdałów to strzał w 10-kę;)

    OdpowiedzUsuń
  7. To my należymy do tego samego klubu - granolożerców ;)
    Wspaniała wersja, zapisuję do zrobienia.

    OdpowiedzUsuń

Podziel się swoją opinią.

Copyright © 2014 Zawsze głodna , Blogger