lipca 11, 2018

Ekspresowy omlet waniliowy

Ekspresowy omlet waniliowy
Ten omlet uzależnia :) Latem jem go niemalże codziennie, obowiązkowo z dodatkiem świeżych owoców. Idealnie zaspokaja ochotę na słodkości, jest sycący, a jego przygotowanie zajmuje mniej niż 1 minutę plus około 5 minut smażenia. W tym przepisie chciałam maksymalnie zminimalizować czas potrzebny na przygotowanie posiłku i mycie po nim naczyń, więc zrezygnowałam z ubijania piany z białek. Przez to omlet nie jest super puszysty, ale mimo to ma przyjemną konsystencję i nie jest suchy jak wiór. Można go przygotować dzień wcześniej wieczorem, przechować przez noc w lodówce i zabrać ze sobą do pracy na drugie śniadanie.

czerwca 24, 2018

Ekspresowy gulasz z cieciorki

Ekspresowy gulasz z cieciorki
Oprócz świeżych warzyw zawsze trzymam w kuchni zapas warzyw w puszkach, np. pomidory, cieciorkę, fasolę czy soczewicę. Dzięki tym produktom zawsze mogę zrobić smaczny, sycący i przede wszystkim szybki posiłek, nawet gdy lodówka świeci pustkami. Takim moim "awaryjnym" daniem jest gulasz z cieciorki. Podstawą są pomidory w puszce i ciecierzyca, reszta dodatków wedle uznania (polecam dodać świeżą cukinię lub bakłażana). Taki gulasz zazwyczaj jem na podwieczorek lub kolację, a z dodatkiem kaszy bądź ryżu może być również sycącym obiadem.

czerwca 10, 2018

Wegańska kruszonka z rabarbarem i truskawkami

Wegańska kruszonka z rabarbarem i truskawkami
Wiecie jaki jest mój ulubiony deser? Taki, który w gruncie rzeczy jest pełnowartościowym posiłkiem i mogę go zjeść o dowolnej porze, gdy najdzie mnie ochota na coś słodkiego :)
Takim deserem zdecydowanie jest kruszonka z truskawkami i rabarbarem. Zdrowsza i szybsza w wykonaniu alternatywa dla ciasta z truskawkami, rabarbarem i kruszonką. Wegetariańska. Bez glutenu i laktozy. Może być nawet bez cukru. Zawiera za to solidną porcję zdrowych tłuszczy, sycące na długo węglowodany złożone, białko, witaminy i przeciwutleniacze, więc możemy się nią zajadać nawet na śniadanie.

czerwca 03, 2018

Wegańskie lody o smaku masła orzechowego

Wegańskie lody o smaku masła orzechowego
Dziś mam dla Was prawdziwą petardę. Wegańskie fit lody bez mleka i dodatku cukru, za to bogate w zdrowe tłuszcze, białko i węglowodany. Z wegańskim karmelem, polewą czekoladową i kruszonymi orzeszkami. Są ulepszoną wersją domowych lodów bananowych. Pyszne i zdrowe, jednak dosyć kaloryczne (ze względu na dodatek masła orzechowego i śmietanki kokosowej), więc uwaga na ilość ;) Idealne na upalne dni.

maja 27, 2018

Weekend w Puszczy Białowieskiej

Weekend w Puszczy Białowieskiej
Pierwszy wiosenny weekend tego roku postanowiliśmy spędzić poza Warszawą, na łonie natury. Zależało nam na niezbyt odległym miejscu, do którego można się dostać samochodem w ciągu max 3-4 godzin, gdzie można spędzić jak najwięcej czasu na świeżym powietrzu spacerując lub jeżdżąc rowerami, z dala od miejskiego zgiełku. Padło na Białowieżę i to był strzał w dziesiątkę. Budząca się do życia po zimie Puszcza jest naprawdę piękna, a w okolicy nie brakuje atrakcji. W zasadzie atrakcją jest już sam wygląd okolicznych miasteczek - urocze domki, kolorowo-złote cerkwie oraz tutejsza kuchnia.

maja 19, 2018

10 sposobów na przemycenie warzyw do swojego menu

10 sposobów na przemycenie warzyw do swojego menu
Każdy z nas na pewno choć raz słyszał o tym, że powinniśmy zjadać 5, a nawet 7 porcji warzyw i owoców dziennie. Z owocami zazwyczaj jakoś sobie radzimy (w końcu są słodkie, soczyste i przyjemne), z warzywami jednak sprawa wygląda dużo gorzej. Ich spożycie ogranicza się zazwyczaj do kilku plasterków pomidora czy ogórka na kanapce i ziemniaków z surówką na obiad. To stanowczo za mało! Ponieważ mamy wiosnę i stragany uginają się pod naporem świeżych młodych warzyw, jest to idealna pora, żeby wprowadzić ich więcej do naszego jadłospisu. Poniżej mam dla Was kilka sposobów, z których sama korzystam, aby przemycić więcej warzyw do swojego codziennego menu.

maja 12, 2018

Tort bezowy z truskawkami i sosem z kwiatem czarnego bzu

Tort bezowy z truskawkami i sosem z kwiatem czarnego bzu
Beza-niekwestionowana królowa deserów. Dobrze zrobiona jest krucha na zewnątrz i piankowa, lekko kleista w środku. Do tego bita śmietana, świeże owoce i mamy deser, który za każdym razem robi furrorę na rodzinnych spotkaniach i imprezach w gronie przyjaciół. Choć jej przygotowanie wydaje się skomplikowane, warto podjać próbę. Wystarczy przestrzegać kilku podstawowych zasad (zwróćcie uwagę na podkreślenia) i na pewno się uda. Tę bezę zaserwowałam gościom jako tort na mojej imprezie urodzinowej. Zniknęła w mgnieniu oka i wszyscy wylizywali talerzyki ;)
Tort bezowy na każdą okazję

Copyright © 2014 Zawsze głodna , Blogger