marca 19, 2017

Legalny shake czekoladowy

Moje najnowsze odkrycie kulinarne to silken tofu. Kupiłam ostatnio na spróbowanie i muszę przyznać, że od razu się zakochałam :) Nazwa brzmi trochę tajemniczo, ale w rzeczywistości oznacza tofu, tyle że w kremowej wersji. Jego konsystencja jest aksamitna i przypomina bardzo delikatną galaretkę, która rozpada się przy próbie złapania jej w palce. W smaku jest baaardzo neutralne, więc od razu pomyślałam, że idealnie sprawdziłoby się w owocowym musie lub koktajlu. I to był strzał w dziesiątkę :) Od tego czasu silken tofu na stałe zagościło w moim menu, głownie w postaci koktajli proteinowych, które piję po treningu.
Ostatnio przeglądałam w internetach zdjęcia pysznych kaw i milkshake'ów i naszła mnie ochota na coś pysznego, słodkiego i koniecznie czekoladowego. Na coś, co zachwyciłoby nie tylko podniebienie, ale też zmysł wzroku. Coś takiego w wersji na bogato-z bitą śmietaną i czekoladą. Ale jednak zdrowego i nie naładowanego mnóstwem cukru i chemii ;)
Zakasałam więc rękawy i stworzyłam swoją wersję czekoladowego shake'a na bogato. Wyszło zdrowo, pysznie i...legalnie ;) Nie znajdziecie tu laktozy czy białek mleka, nie ma też dodatku białego cukru. Jest za to spora dawka białka i zdrowego tłuszczu, a to wszystko w 100% wegańskie. Uwaga osoby będące na diecie! Napój ten jest zrobiony ze zdrowych składników, jednak ze względu na sporą dawkę tłuszczu jest dosyć kaloryczny (ok 400-450 kcal w jednej dużej porcji samego napoju bez dekoracji).

**Zanim przejdę do przepisu-krótkie wyjaśnienie: użyte przeze mnie składniki mogą brzmieć tajemniczo, być trudno dostępne lub drogie. Używam ich ze względu na nietolerancje pokarmowe, przez które nie mogę spożywać bardziej popularnych produktów oraz przez własne przekonania. Jeśli nie dokuczają Wam alergie czy nietolerancje, możecie zastąpić syrop z agawy i daktylowy np. miodem. Do dekoracji możecie użyć roztopionej czekolady, wiórków kokosowych, tartej czekolady, ulubionych orzechów, migdałów i innych rzeczy, na które będziecie mieć ochotę :)

Składniki na 2 duże porcje (lub 4 mniejsze):

150 g silken tofu (ostatecznie możecie użyć zwykłego tofu, ale to nie będzie to samo, więc polecam poszukać kremowej wersji)
1 puszka (400 ml) mleczka kokosowego- polecam odłożyć 2-4 łyżki części stałej do dekoracji, resztę wymieszać z częścią płynną
2 łyżki słodziwa (u mnie syrop z agawy)
1 czubata łyżka kakao naturalnego
4-6 kostek lodu

Wszystkie składniki wrzucamy do kielicha blendera i blendujemy aż powstanie gładki, kremowy płyn. Przelewamy do szklanek i pijemy od razu lub dekorujemy.

Dekoracja

2-4 łyżki mleczka kokosowego (części stałej)
1 łyżka syropu daktylowego
pół łyżeczki kakao naturalnego
ekspandowane proso
kostka czekolady 70 % kakao

Mleczko lekko ubijamy za pomocą miksera (można je dosłodzić, jednak ja tego nie robię) i wylewamy na wierzch napoju. Syrop daktylowy mieszamy dokładnie z kakao, aż powstanie gładka polewa, którą dekorujemy naszego shake'a. Całość posypujemy ekspandowanym prosem i wtykamy kostkę czekolady.

3 komentarze:

  1. o taaak, silken tofu to świetny produkt :)
    zakochałam się w Twoim koktajlu :)

    PS. Jeśli masz ochotę i czas, zapraszam do wzięcia udziału na moim blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. I taką ''legalną'' rozpustę to ja rozumiem! ;)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Podziel się swoją opinią.

Copyright © 2014 Zawsze głodna , Blogger