niedziela, 11 września 2016

Owsianka idealna

Owsianka. Albo się ją kocha, albo nienawidzi. Ja zawsze należałam do tej drugiej gupy. Próbowałam wiele razy i na wiele sposobów, ale nie mogłam się do niej przekonać. W końcu wersję "tradycyjną" zastąpiłam owsianymi omletami i plackami i na długi czas zapomniałam o bezsmakowej dziwnej papce. Ponieważ jednak ze wszystkich stron słychać głosy zachwytu jaka to owsianka pożywna, jaka zdrowa, że królewskie śniadanie, że ludzie sukcesu codziennie zaczynają od niej dzień, postanowiłam dać jej jeszcze szansę. Długo szukałam inspiracji, wypróbowałam mnóstwo wariantów: na mleku, na wodzie, na ciepło, na zimno, na słodko, na słono i w końcu opracowałam swój własny sposób na owsiankę idealną. Stało się. Pokochałam owsianą breję i często zajadam ją na śniadanie.
Sposób, w który przygotowuję swoja owsiankę jest bardzo wygodny-zrobienie jej zajmuje może minutę, a dzięki zamknięciu wszystkich składników w słoiczku możemy zabrać ją ze sobą na wynos i zjeść w drodze lub w szkole/pracy. Także od dziś koniec z wymówkami, że nie mamy czasu na przygotowanie pożywnego śniadania! :)


Owsianka-przepis podstawowy (składniki na 1 porcję):

4 łyżki płatków owsianych górskich
100 ml mleka roślinnego (może być krowie, jeśli lubicie)*
ulubione przyprawy, np. cynamon, kardamon, wanilia
szczypta soli
opcjonalnie: miód/ksylitol/stevia czy inne słodziwo wg. uznania

Do słoika wrzucamy wszystkie składniki. Szczelnie zakręcamy i energicznie wstrząsamy, by wszystkie składniki się połączyły. Wstawiamy na całą noc do lodówki. Rano dorzucamy ulubione dodatki i wcinamy (można podgrzać jeśli lubicie) lub zabiermy na wynos.

*Z podanej ilości mleka wychodzi gęsta papka. Jeśli lubicie bardziej płynną owsiankę, zwiększcie ilość mleka do 150-200 ml.

Moja wersja owsianki:

Do słoika oprócz płatków, mleka i przypraw dodaję łyżkę nasion chia.
Ponieważ jem śniadanie w domu, wylewam owsiankę do miseczki i lekko podgrzewam. Dodaję 1 miarkę odżywki białkowej, orzechy/migdały/wiórki kokosowe i owoce.
Moje ulubione połączenia to: 1. wanilia, płatki migdałowe, maliny 2. cynamon, gorzka czekolada (1 kostka), migdały 3. cynamon, orzechy, jabłko.
Popróbujcie ze swoimi ulubionymi dodatkami i dajcie znać jakie połączenia smakują Wam najbardziej :)



5 komentarzy:

  1. Jeszcze owsianki z chia nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam :) W zasadzie w smkau nie ma różnicy, ale chia ma w sobie wiele dobrego: błonnik, białko, kwasy omega-3, witaminy, przeciwutleniacze :)

      Usuń
  2. Jakie piękne zdjęcia! Kocham owsianki :) Zapraszam do siebie. https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, miło mi :) Ja od pewnego czasu też je bardzo lubię :)

      Usuń
  3. Jestem i zawsze byłem wielkim fanem owsianki. Bardzo podoba mi się pomysł z zabraniem jej ze sobą w słoiczku na wynos :)

    OdpowiedzUsuń

Podziel się swoją opinią.