środa, 12 listopada 2014

Omlet owsiany

Lubicie owsiankę? Ja niezbyt.
Czasem jem owsiankę na śniadanie, bo wiem, że jest zdrowm, pełnowartościowym i sycącym posiłkiem, ale nie mogę powiedzieć żebym ją lubiła. Próbowałam już chyba każdej jej wersji- na słodko, na słono, na zimno, na ciepło, na wodzie, na mleku…żadna mnie nie zachwyciła.
Postanowiłam znaleźć dla niej jakąś alternatywę, śniadanie które będzie równie zdrowe, ale bardziej dla mnie przystępne. Tak powstał pomysł na omlet owsiany. Skład podobny do owsianki-płatki owsiane, jogurt naturalny, owoce, jednak dla mnie dużo smaczniejszy. A dzięki zawartości jajek zawiera więcej białka i bardziej syci. 




Składniki na 2 omlety o średnicy ok 15 cm:

4 łyżki płatków owsianych górskich
2 jajka (oddzielnie żółtka i białka)
2 łyżki jogurtu naturalnego
2 łyżeczki miodu
Łyżeczka oleju
Pół łyżeczki cynamonu (opcjonalnie)
Szczypta soli

Płatki owsiane blendujemy, aż powstanie przypominający mąkę proszek. Dodajemy żółtka, jogurt, miód, cynamon,  olej i wszystko razem jeszcze chwilę blendujemy.
W międzyczasie osolone białka miksujemy na sztywną pianę. Masę z płatków owsianych dodajemy do białek i delikatnie wszystko mieszamy.

Smażymy na rozgrzanej patelni na małym ogniu pod przykryciem. Gdy brzegi omletu zaczną lekko odchodzic od patelni, bardzo delikatnie podważamy go drewnianą płaską łyżką i przekładamy na drugą stronę. Smażymy do zarumienienia.

Omlet podajemy z ulubionymi dodatkami-syropem klonowym, jogurtem naturalnym, masłem orzechowym, konfiturą, owocami, orzechami- co kto lubi :)



8 komentarzy:

  1. I mam pomysł na jutrzejsze śniadanko :) Dziękuję :D

    OdpowiedzUsuń
  2. omlety to świetne śniadania :) uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. jako że owsiankę lubię, to taki omlet też zapewne zjadłabym z chęcią;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kradnę przepis i... uwielbiam nazwę Twojego bloga! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. 4 łyżki płatków to jaka mniej więcej ich waga ? ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepyszne! :-)

    OdpowiedzUsuń

Podziel się swoją opinią.